[FIDES] Reorganizacja FIDKAR-a

Jerzy Witczak witczak w pwt.wroc.pl
Pią, 1 Kwi 2011, 22:36:20 CEST

Drodzy Państwo!

I jeszcze w związku z uruchomieniem EBNT informacja o zmianach, jakie
zostały dokonane w naszej multiwyszukiwarce FIDKAR. Przede wszystkim została
zamieniona kolejność sekcji Bibliografii z FIDES i Prac dyplomowych. A w
samych bibliografiach na 1. miejsce trafiła EBNT. W związku z włączeniem
kilku bibliografii do EBNT zniknęły z FIDKAR-a bibliografie cząstkowe:
- Communio,
- Homo Meditans,
- Opolska Bibliografia Teologiczna
- Wrocławska Bibliografia Teologiczna

Usunąłem także bazę zawartości Kieleckich Studiów Teologicznych, gdyż
pokrywała się z EBNT. Kilka innych baz można będzie jeszcze częściowo
wykorzystać do uzupełnienia centralnej bibliografii - i o zgodę na to
proszę:
- Zawartość czasopism Diecezji Warszawsko-Praskiej
- Premislia Christiana (zawartość)
- Studia Gnesnensia (zawartość)
- Studia Teologiczne. Białystok. Drohiczyn. Łomża
- Warszawskie Studia Teologiczne

Przy okazji chciałbym powiedzieć, że bardzo mnie martwi, że dwie duże i
bardzo ważne biblioteki wypadły z FIDKAR-a od dawna - a mianowicie
Biblioteka WMSD w Warszawie i Biblioteka AWSD w Przemyślu. Życzę im by jak
najprędzej pokonały trudności. Nie jest to aż tak trudne i niemożliwe, jak
tego dowodzi przykład dużo mniejszych bibliotek w Drohiczynie, Gnieźnie i w
Kielcach, które pokonały problemy z instalacją FIDSERW-a u siebie własnymi
siłami. Możemy sobie nawzajem pomagać i o to apeluję! Pewnej rady mogę i ja
udzielić, a również p. Michał Marks - twórca FIDKAR-a: pomoc w fidkar.pl
Instrukcje znajdują się też na stronie http://www.fidkar.pl

W związku z brakiem połączenia z Przemyślem włączyłem ich dwie bazy
bibliograficzne w starszej wersji, aktualne są zaś dostępne przez WWW.
Proszę również o sprawdzanie, czy wszystko działa poprawnie i o informowanie
mnie gdyby to trwało dłużej.

Pozdrawiam jeszcze raz bardzo serdecznie
ks. Jerzy Witczak
witczak w pwt.wroc.pl