[FIDES] Fidkar FIDES

Jerzy Witczak witczak w pwt.wroc.pl
Nie, 18 Mar 2012, 21:50:28 CET

Szanowni Państwo!

Nasza multiwyszukiwarka FIDKAR FIDES http://fidkar.fides.org.pl istnieje już
ponad 7 lat i cieszy się wciąż dużym zainteresowaniem. Cały serwis w ciągu
2011 roku odwiedziło ok. 34,5 tys. unikatowych gości (w 2010 r. 33 tys.),
liczba wizyt - 68 tys. (w 2010 r. 60 tys.), wygenerowanych stron - 1 mln 246
tys. (w 2010 r. prawie 800 tys.), w tym w wyszukiwarce FIDKAR - ponad 500
tys. (w 2010 r. 400 tys.), a w programie MAKWWW 207 tys. (w 2010 r. prawie
200 tys.).

Aktualnie w sekcji katalogów bibliotek kościelnych znajdują się bazy 47
instytucji. Chciałbym pogratulować i podziękować tym spośród Państwa, którzy
starają się utrzymywać na bieżąco widoczność swoich baz on line bądź
nadsyłają aktualizacje na mój adres. Niestety, z przykrością musiałem usunąć
z FIDKAR-a bazy dwóch bibliotek, które od bardzo długiego czasu nie
potrafiły naprawić dostępu on line do swoich serwerów. Są to Biblioteka WMSD
w Warszawie i Biblioteka WSD w Przemyślu. Biblioteki te mogą jednak przysłać
do mnie kopie baz, aby umieścić je na serwerze FIDES - zapraszam!

W związku z rozwojem bazy bibliograficznej EBNT można już też było
zrezygnować z osobnej bibliografii czasopisma "Studia Gnesnensia" - opisy
wykonane wg jednolitej metodologii w formacie MARC21 są już zawarte w bazie
EBNT.

Jednocześnie proszę o dalsze interesowanie się funcjonowaniem FIDKAR-a i o
aktualizowanie baz, które można przesyłać również po spakowaniu pocztą
elektroniczną na mój adres. Może mają Państwo też jakieś nowe bazy, jeszcze
nie umieszczone w naszej wyszukiwarce. Proszę informować również o
dostrzeżonych błędach i usterkach.

Pozdrawiam serdecznie. Szczęść Boże!
ks. Jerzy Witczak

ks. dr Jerzy Witczak
dyrektor Biblioteki PWT i MWSD
administrator sieci komputerowej
e-mail: witczak w pwt.wroc.pl
tel. 71 321 41 71 w. 50, 605 628 970 (kom.)
Papieski Wydzial Teologiczny we Wroclawiu
pl. Katedralny 14, 50-329 WROCLAW